Halaman

Khamis, 5 Ogos 2010

Bukan silap aku...



Sedang aku duduk di satu sudut meja makan di ujung kaki lima berdekatan jalan.Tatkala itu aku terpandang satu gadis yang sedang asyik berjalan tanpa menghiraukan yang dia sedang di perhatikan."Eh,awek mana ni" Kata hatiku. "Nak usha tak nak,nak usha ke tak nak" Kata hatiku lagi.Mata aku tertumpu pada dia.Pandangan ku tertarik.Punya la baik ke kiri ke kanan.Tiba-tiba,zaassssss..Bagai satu panahan tepat ke hati.Jantung ku Dup Dap Dup Dap.Oh inikah cinta? Tanpa membuang masa mengira waktu apa lagi aku pun pasang la signal.aku swittt...jap aku kira,ade la 2,3,4 kali.Suasana tenang.Kelihatan beberapa pelanggan kedai ada di situ.Mula2 jual mahal ni.Aku x puas hati.Aku cari jalan lain.Otak aku berfungsi."Huh,ada batu" Aku tahu nak buat apa dengan batu ni.Batu kecil la,tak kan batu besar pulak.Mati anak orang.Aku pun baling batu itu."Aduh miss" cuba sekali lagi.Aku pegang batu itu dan melihat batu tu ke arah gadis itu dengan mata sebelah mengenyit.Aku jampi "Nang bu tinang,kui butui kui" zaassssss,aku melontar."Tappp" Kali ni Kena pada sasaran.Dia pon toleh.Punya la lawa.Dia tersenyum.Punya hatiku bergoncang laju.Secara tak langsung dia bersuara,"Oh" aku terpaku pegun.Aduyai memang tak boleh blah.macam nak blah pun ada.Nyah bang tak kuasa! shit!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan