Halaman

Ahad, 20 Februari 2011

Kelakuan tidak bermoral..

video

Sila jangan tiru kelakuan yang tidak bermoral ini..

Hahaha.. Ok,gelak mesti di dahulukan.. Ehem..ehem.. Video ini di rakam sewaktu kitaorang perjalanan pulang dari Festival Layang-layang di Pasir Gudang Johor..Oleh kerana kat sekolah dulu kitaorang tak ada belajar subjek Pendidikan Moral cuma belajar Pendidikan Islam sahaja.Jadi ilmu moral dalam diri tu kurang.Maka dengan itu berlaku la kejadian yang tak bermoral seperti yang korang semua tengok di atas..Tentu korang tak pahamkan? Hahaha..Jadi dengan tujuan aku menaip ini adalah untuk melengkapkan lagi jalan cerita yang korang tak paham tu.Ceritanya begini Sewaktu pulang kitaorang ternampak la sekumpulan gadis-gadis belasan tahun berjalan untuk berjalan pulang kot.Ketika itu kitaorang dalam kereta.So kat situ aku memberi idea jahatku.. "Weh jom kita terperanjatkan budak-budak tu." .. "Kejap-kejap..Tunggu dia dekat kat sebelah..Keluarkan la camera kau,rakam..Tunggu traffic light hijau kita jerit..Pastu diorang tak cam.." member aku menjawab.. Selepas itu aku keluarkan camera dan setelah itu aku bersiap sedia untuk merakam aksi kejutan itu.. So jadi la video seperti di atas.. Satu..dua...tigaaa.... "ENTAH LAH..!!" Dengan nada yang kuat dan lantang! mahukan tak ada sesiapa yang terkejut dengan tiba-tiba.. Cuba korang buat,tengok apa kesannya..ok sambung balik. Sewaktu tu lampu hijau,kitaorang suka dapat kenakan orang..Tapi tu lah kebesaran tuhan..Bila turn kitaorang nak sampai kt line berhenti di hadapan lampu merah menyala pulak... Hadoi.. Tu yang keluar perkataan.. "Mati kita wan..mati kita wan.." Hahaha.. Sebab apa,nak tahu.Nama Wan member aku yang drive tu..Jadi masa mula plan tu kena tunggu lampu hijau,bila bergerak kitaorang nak jerit perkataan "ENTAH LAH!" dengan kuat kat budak-budak tu..Bila lepas ingatkan nanti budak-budak tu tak cam la kononnya..Kejap lagi tak lepas traffic light dah merah..Hadoi..Mati lah..Hahaha.. Begang beb..Budak perempuan tu lalu kitaorang buat tak tahu je..Tak toleh langsung kat budak tu.. Hahaha..



Jumaat, 18 Februari 2011

Motor dan Amoi..

Hahaha.. Yang ini satu peristiwa paling seronok dan rugi pernah aku rasa.Pada suatu petang sedang aku melihat seorang rakan ku membaiki motorsikalnya di rumah.Bukan apa aku saja-saja je sebok menyebok kat situ.Orang kata buat semak..Aku tengok je bukan aku tahu pun.. Hahaha.. "Ey rip,kau pergi kedai kejap boleh..Belikan aku air." rakan ku berkata.. "Naik apa?" aku pula menjawab.. "Tu ha motor aku ada,kau naik je.." Masa tu aku tak berapa mahir menunggang motor.. "Malas aku." Hahaha.. Tu ayat kalis je.. Pastu ada la mamat ni rakan aku juga tiba-tiba boleh menyampukk.. "Kalau kau nak tahu dia ni tak berapa pandai sangat bawak motor." .. "La iye ke.Bukan susah pun.Kau naik,masuk gear,jalan..dah boleh." .. Perghh...Punya la begang,dia boleh kantoikan pulak..Grrrrr.. Malu aku masa tu.Dan tanpa memikirkan sesuatu kesannya dengan jiwa yang bergelora dek kerana malu.. Aku... "Ok la bagi aku duit.Aku pergi beli..Tapi seorang teman aku la." Jadikan cerita,rakan ku yang membegangkan aku tadi teman aku pergi kedai.. Start motor mcm biasa.. Vrooooommmmmm!!! Hahaha..Hidup...Aku bangga..Masuk gear,Pap! dan memulas pemulas gear dengan perlahan.. Bergerak..Yeahh aku mampu menunggang motorsikal..Akhirnya aku sampai ke tempat yang di tuju..Bukan jauh pun depan taman je..Selepas tu aku pulang semula dengan menunggang motorsikal itu lagi.. sewaktu perjalanan pulang "Kau sebenarnya boleh bawak motor tapi kau saja je cakap tak boleh." Aku pula hanya tersenyum.. Tak tahu dalam hati berkata.. "Baru kau tahu.." Bila sampai di satu simpang tiga sewaktu aku mahu selekoh ke dalam taman perumahan..Ada sebuah kereta Mercedes Benz berhenti di situ menunggu selepas laluan aku untuk bergerak..Kelihatan seorang amoi yang sangat cantik sedang memandang aku juga..Aku terpesona lalu aku melihat amoi tu tanpa melihat laluan aku .. "Ehhh.. Ehhh... ripppppppppp.." Gedegang..!!!!  Motor aku terus ke bahu jalan..Hahaha. Memang malu aku buat kali ke duanya. Ketika tayar depan naik ke atas bahu jalan..Aku memandang ke belakang kelihatan Mercedes Benz masih disitu..Jika Mercedes Benz masih di situ sudah tentu amoi masih laig di situ.Lantas dia menurunkan cermin sisinya dan berkata. "You okey tak?.." Nampak nya amoi itu mengambil berat. "Sini la naik i bawak you pergi klinik." Ohh.dia offer pulakkk.. Rakan ku menyampuk lagi.."Eh amoi tak apa-apa.Okey ni.." .. "Betul ni you okey." Aku dengan tergamam dan terpesona hanya mampu tersengih je. "Betul ni.." Amoi tu berkata lagi.. "Betul amoi okey ni." rakan ku menjawab lagi..Lalu Mercedes Benz itu pergi dengan melemparkan senyuman yang manis sekali.. Kita berdua hanya melihat terpesona di atas motor yang tayar hadapannya masih lagi di atas bahu jalan.. END.


Search Results

Suatu hari nanti...

Apa yang aku ingini harap 2011 ni memberi makna.. Aku gembira bersama keluarga..Kawan-kawan sentiasa membuat aku ketawa..Terima kasih kawan-kawan..Aku sayang pada semua kawan-kawan.. Kawan datang bak cendawan tumbuh lepas hujan.Aku seronok..Sekarang percaturan semula kehidupan..Kerana ingin aku tinggal kan zaman nakal ku..Tapi orang cakap aku makin nakal.Mengarut entah apa-apa..Hahaha.. Oups.


Khamis, 17 Februari 2011

Wajah baru..

Tada...!! Kini blog ku berwajah baru lagi berseri.. Cantikan.. Cantikan.. Hahahaa.. Lebih mudah untuk di baca.Lebih terang dari segi peglihatan.. Warna-warni lagi.. Macam candy.. Jika ada sesiapa rasa nak jilat sila la menjilat screen anda.. free je. Tanpa ada bayaran atau cagaran.. Cuba-cuba dan terus mencuba tau.. Hahaha..


Selasa, 15 Februari 2011

Terkenang-kenang..

Yang ini cerita zaman kenakalan teragung aku.Bila di ingat balik peristiwa ni.Sumpah dengan sendiri nya tergelak di hadapan keluarga.Dan tiba-tiba ada la suara yang menyumbangkan suara nya.. " Ko pehal .. Gilerr,senyum sorang-sorang..?? " Suara itu datangnya dari kakak ku.Aku cuma mampu mengelengkan kepala ku mngatakan tiada apa-apa.. Dengan tanpa menyumbang kan apa-apa hanya mnyumbangkan suaranya kepada ku,lalu kakak ku berlalu.. Patutnya sumbangkan la duit ke apa ke kan..Sedap sikit aku senyum seorang-seorang..Bayangkan lah tengah sengih seorang-seorang.. Tetttttt.. Korang bayangkan la sendiri.Malas aku nak imagine kan jalan cerita untuk korang.. Hahaha.. Ok-ok ..Sambung cerita..Kisah nya bermula.. (Mesti korang tak sabar nak baca kan.) Hahahaha..

Kisah ini bermula di malam hari.Waktu tu aku masih bersekolah menengah lagi..Aku ada syok kat satu minah ni..Dulu kala la masa tu..Rumah dia berhampiran je.Kira sebelah taman..Pada satu malam yang lupa tarikhnya.Aku dan sekumpulan kawan-kawan ku lepak di tapak teratai.Tapak teratai tu adalah tempat untuk bersantai bagi penduduk di situ..So kitaorang pun duduk di situ tanpa hala tuju masa hadapan..Lepak bercerita,menyanyi bersama-sama,gelak ketawa..Burung-burung pun berkicauwan turut sama gembira.Tetttt! tu tipu lah..Hahaha. Ok sambung balik..Tiba-tiba salah seorang kawan bersuara.. "Weh rep,apa kata kita pergi kacau rumah Natasya jom..! " .. Sekumpulan kawan-kawan ku menyahut gembira... "Jom.Jom.Jomm..." Kalau benda bukan-bukan memang laju..Dan aku Jom aje..Hahaha..Kitaorang pun bergerak ke lokasi yang telah dirancang.. Berjalan dengan nada perlahan tanpa ada bunyi.Bintang-bintang penuh di langit dan bulan terang malam itu menguatkan lagi semangat aku untuk ke sana.. Kian hampir dengan lokasi.Suasana sunyi dan masing-masing memandang ke kiri dan ke kanan..Tiada apa-apa kelibat mahupun bunyi..Hanya sunyi di sekeliling.. Berhadapan kami ada dua buah kereta parking di situ berhadapan rumah Natasya.. Selangkah kami kehadapan di situ. Gong..! Gong..! Gong..! Dengan secara tak semenanya dua ekor anjing dari bawah kereta tu keluar.Anjing itu bukan mengejar kitaorang tapi jugak berlari melihat kitaorang..Apa lagi kitaorang berlari jugak lah.Sama-sama lari.Bagus..Hahaha.. "Babi nye hanjing." Aku mencarut. Dah binatang tu anjing di gelarkan babi pula.Haa..itu la tabiat masyarakat kita bila mencarut..Hahaha.. Kalau boleh elakan.Jikalau saat genting seperti tadi tak apa mencarut.. Hahaha..Bayangkan la sekumpulan manusia yang berjalan rapat bersama-sama seperti mahu merompak berlari lintang pukang secara tiba-tiba.Tak ke ada yang jatuh masa tu.Memang kelakar..Hahaha..Sambung balik cerita tadi.. Kitaorang sudah pun berada di dua buah kereta tersebut.Terbahagi kepada dua kumpulan..Satu bahagian di sebelah sana dan satu lagi di sebelah sini di sebalik kerata itu.Kitaorang pun memanjangkan leher menjengah rumah Natasya tu.Lampu kelihatan terang di rumahnya..Apa lagi dengan terburu-burunya kitaorang memanggil serentak.. Satu..Dua..Tiga.. "Natasyaaaaaaaaaaaaa....." Suara memecah hening.. Tiada tindak balas.Ulang lagi sekali.. "Natasyaaaaaaaaaaaaa....." Pap!! dia menjengah,aku kenal susuk tubuh tu yang menjengah di balik pintu..Itu la Natasya.. Aku gembira.. "Natasya.. Natasya keluar dow.." Aku menunduk dan kawan aku pula menjengah.. "Ha'a dow..Pakai baju tidur.Cumil.." kawan ku berkata..Turn aku pula menjengah.. "Alamak dah masuk.macam mana?" Aku melihat rakan yang lain.Semua mengelengkan tapak tangan.. "Kita panggil lagi sekali." Kata aku..Semua menganggukan kepala tanda setuju.. Satu..Dua..Tiga.. "Natasyaaaaaaaaaaaaa....." Tiada tindak balas.. Lagi sekali.. Satu..Dua..Tiga.. "Natasyaaaaaaaaaaaaa....." Tiada tindak balas..Yang terakhir kata ku.. Satu..Dua..Tiga.. "Natasyaaaaaaaaaaaaa....." Pap!!! dia menjengah,aku kenal susuk tubuh tu yang menjengah di balik pintu..Itu la bapak dia. Aku panic! "Shit.. Bapak dia dow.." dan kawan ku pula berkata.. "Mana-mana??" sambil menjengah.. "Ha'a,macam mana ni.? Bapak dia da keluar tu.." Masing-masing panic.Semua da takut..Dalam suasana kelam kabut tu.Salah seorang kawan kitaorang berlari ke salah satu kereta di sebelah. Dia berlari laju dan tunduk,  tap! "Eh aku terpegang apa ni." Suara kawan ku. Apabila di suluh dengan lampu handphone..Eeeee..Taik! Hahahaha.. Gelak sambil cover-cover kitaorang.. Apabila bapak si Natasya tu masuk..Kitaorang pun beredar dari situ dengan gelak ketawa.. Hahaha.. Dalam perjalanan pulang tu..Aku berkata kepada kawan ku yang malang tu. "Weh,ko tak basuh eh?" .. "Tak,aku kesat je kat tanah pastu nanti balik aku basuh la.." .. "Eeee..Kan taik hanjing tu!" .. "Otak kaw..Taik kucing gila.." .. "Baik kau samak.." Hahahaha.. dan tak habis2 dia tak menafikan kata-kata aku itu.. Jadi sampai sekarang apabila jumpa kawan aku tu .. "Tangan kau dah samak belum? Solat tak sah kau tahu.." Hahaha.. END.

Selipar..

Bila bersosial di alam maya ni.Kekadang teringat pulak peristiwa-peristiwa yang tak boleh di lupakan lah.. Masa ni lah teringat kat kerenah kawan ni apabila dia suruh aku pergi ke kedai.. 


Sewaktu tu aku lepak bersama teman-teman ku di sebuah taman.Waktu menunjukan sudah masuk pukul 12 pagi.Suasana sunyi tanpa ada apa yang nak di takutkan.. Sebab kami la hantu di situ. 


Apabila seorang kawan menyuarakan rasa keluh hatinya..


"Alamak,habis pulak air aku ni.. Haus nih.."


Aku.. "Aku baru nak mintak sikit..Haus jugak ni..Adoi."


"Apa kata kau pergi beli.."


Aku. "Aku? aku kena pergi beli..?"


"Ye lah..Aku bagi pinjam selipar aku."


Tergelak seketika aku.Ingatkan nak bagi pinjam motor ke apa.Ini selipar..Aku pun pakai la weh kat kaki.. Hahaha..



Ahad, 13 Februari 2011

Tiba-tiba teringat dekat otak!


Lihat la otak itu.Jika sekali dipandang nampak seninya.Sebenarnya otak kita ini berfungsi bukan sebagai otak sahaja.Eh macam mana tu ye.Mudah kata,bukan sekadar menggerakan segala pergerakan tubuh kita.Tapi boleh juga di jadikan sebagai icon seni.Ramai pereka atau pencipta seni yang menghasilkan karyanya dengan mengunakan organ manusia seperti otak.Bukan senang nak lukis otak ni.Kalau tak pandai silap-silap boleh jadi usus.Tak pecaya? Cuba buat,dan tafsirkan sendiri lukisan itu..Dijamin bukan sekadar usus..Benda kejadah lain pun boleh terhasil tanpa apa yang di fikirkan..Itu lah otak. Haha.. Tapi apa yang menyelerakan tentang otak ni adalah otak-otak! (Ada kena mengenakan ke?) ... blup..blupp..

Sabtu, 12 Februari 2011

Pernikahan..



Lama betul aku tak mengarang dlm ni.Bukan apa aku asyik sibuk dengan hal-hal harian.Bila orang sekeliling jumpa saja muka aku.Ada lah soalan yang di ajukan kepada aku. "Lama tak update blog." dan aku "Oh,busy la." .. Aku tahu korang rindu dengan kata-kata aku yang mencarut ni.Cewah..Perasan la pulak kan.. Vomit..Vomit.. Hahaha.. Ok-ok.. Sekarang aku nak bercerita tentang pernikahan sepupu aku..Memang meriah la.Di tambah lagi aku menjadi second cameraman.Ini yang nak khabar dekat korang semua ini..Kalau nak tahu first camera adalah seorang gadis. Hahaha.. Begitu gatal sekali aku masa tu.Ada juga la snap-snap curi punya.Ala-ala paparuzzi gitu..Yang best nya aku dapat bergambar dengan camera girl tu.Ohhh syokk nya.. ngeee...