Halaman

Jumaat, 12 Ogos 2011

Kemerdekaan atau Aidilfitri?

Hey kawan lupa ke merdeka lahhh..Jangan asyik lupa dengan persiapan raya.Kemon lah,raya-raya jugak merdeka-merdeka jugak. Kalau jalur gemilang tu bole berkata tentu dia merajuk dengan rakyat malaysia yang tanak mengibarkan jalur gemilang..Yang aku tengok orang sebok mengecat rumah,menghias rumah,dan ada juga membasuh rumah.Bayangkan orang tu cat rumah berbelang seperti jalur gemilang.Agak-agak apa respon korang? tentu tersenyum dan buat muka ala-ala terkejutkan.. Haha.Siapa lah yang nak buat tu,memang cool! Okey try la korang bayangkan.Satu persiapan kemerdekaan ni di sambut seperti menyambut nya satu syawal..Yelahh,macam sekarang ni..Tentu menteri kita merasa sangat bangga kan.. Kiri kanan jalur gemilang macam ala-ala pilihan raya poster tertampal di mana-mana..Macam tu lah jalur gemilang.Tentu meriah.. Apa yang ada tahun ni.Apa yang aku lihat lah..Orang kurang kesedaran sekarang ni bulan kemerdekaan.Bendera pun tak ada di kibarkan..Macam sepi bulan kemerdekaan tahun ini..Yang penting raya! Hahaha..Sebenarnya apa yang aku cakap tu pasal diri aku sendiri.Lupa pada bulan kemerdekaan.. Raya yeaaa!!! Hahaha..



2 ulasan:

  1. apakata arie dulu cat rumah belang2. ok? hehe. mestilah nanti ada persiapan 2 dalam 1... tapi tahun ni macam tak meriah kan?

    BalasPadam
  2. Hahaha.. sori put,put,puttt.. baru pasan la gomen nye..haa tau pun.same la mcm put kan.sini la bia aie cat put berbelang cantik siket.. bahaha..

    BalasPadam