Halaman

Selasa, 24 Ogos 2010

Bila hatiku berbicara tentang DIA..

Sunyi malam ini,Aku bersendirian lagi.Tatkala itu aku teringat pada DIA."Oh kau jauh disana." kata hatiku. "Apakah yang sedang kau lakukan." Sentiasa aku terfikirkan akan dirimu.Tapi aku pilu.Adakah engkau begitu jua di sana. Angin sayu malam menyentuh kulit roma ku.Aku terasa sejuk malam ini.Aku mendungak ke langit melihat bulan dan bintang.Terasa tenang malam ini.Aku mengosok lengan ku.Bulan cerah ketika itu begitu juga dengan bintang.Bulan yang ceria dan juga bintang yang berkedipan indah.Aku merenung seketika bintang yang berkedipan indah itu.Lalu terpancar wajah seorang yang aku rindui.Sentisa merinduimu..Engkau tersenyum tatkala itu.Aku jua tersenyum melihat dikau tersenyum pada ku.Sangat cumil sekali.Kalau lah aku dapat menyentuh mu ketika itu,ingin aku mencubit pipi mu yang cumil itu.Tapi apakan daya.Engkau jauh di mata.Dikau masih tersenyum di sebalik bintang.Bulan hanya memancarkan cahayanya.Kalau lah aku bulan ingin aku menemani bintang yang berkedipan indah itu.Sayang,engkau umpama bintang itu.Engkau sangat cantik dimata ku.berkedipan di langit malam.Sangat indah sekali.. Tapi kini... Aku bulan hanya bertemankan sepi.Bulan yang tiada bintang.Aku bertemankan langit gelap yang terbentang luas.Betapa sunyinya aku sendirian tanpa mu.Dulu kau membuat di sekeliling ku indah.Tapi kini hanya gelita mengelilingi..Betapa sunyinya aku disini tanpa mu.Aku masih menanti bintang yang indah itu.Sehingga kini.. Ey,apa ni feeling.Feeling baca lain ar. Hahaha..

Di karang oleh ;
  Aku sendiri!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan